eind van deze maand is weer een kleinzoon jarig.
dan wordt daoud 18 jaar.
vond het moeilijk om een leuk patroon voor diverse eenzame bolletjes te vinden wat geschikt is voor een jongeman.
het is deze geworden!!! het is een makkelijk patroon, haakt heerlijk weg!
en de deken wordt niet zwaar, daar de helft van patroon bestaat uit 1 stokje 1 losse.
dus hier ook weer lekker veel halve en en eenzame bolletjes in weggewerkt !!
het patroon is gratis.. even googlen op touch of rainbow haakpatroon.
de deken is weer 1.50 x 2.10meter.
vind hem helemaal bij daoud passen... aangezien hij in vlissingen woont.. dus alle kleuren zeewater gebruikt!
ook nog wat potten courgette "jam" gemaakt.
eet je groente en zoet op je brood !!!
recept 1 :
1 kilo courgettes geraspt
1 theelpel kaneel
2 theelepels gemberpoeder of stukje verse gember geraspt
sap en geraspteschil van een citroen
sap van een sinasappel
500 gram geleisuiker speciaal.
courgettes en kruiden koken tot alles zacht en gaar is.. dan sap er bij en de suiker en nig eens 8 minuten doorkoken.
recept 2 :
1 kilo courgettes geraspt
1 theelepel kaneel
sap van citeoen
sap van sinasappel
verse basilicumblaadjes fijngesneden ongeveer 2 eetlepels
verse oreganoblaadjes fijngesneden ongeveer 2 eetlepels
gedroogde tijm 1 theelepel
2 laurierblaadjes
500 gram geleisuiker speciaal
kook de kruiden en de courgette zacht en gaar..
haal de laurierblaadjes er uit..
voeg het sap toe en suiker en niog eens 8 minuten doorkoken.
ik had maar 1 kilo courgette, dus heb van alles de helft gebruikt om toch 2 smaakjes te krijgen.
de pot met recept 1 is al open en smaakt verrassend lekker !
500 gram geleisuiker


6 opmerkingen:
Wat een mooie deken heb je gemaakt zeg. Ik verwacht dat Daoud daar heel erg blij mee zal zijn!
18 jaar, bijzondere leeftijd, dat verdient zo'n mooi cadeau!
Prachtige deken!
Prachtige deken. En je recepten ga ik even opslaan. Bedankt!
Wat een mooie deken is dit.
Je schrijft erover alsof je hem in een handomdraai gehaakt hebt, knap hoor, dekens haken...... Ik ben ooit eens begonnen aan zoiets, maar nooit afgemaakt, best jammer.
De kleuren passen heel mooi bij elkaar, zeker voor een jongen.
En dan de jam.....mmmmm, klinkt lekker.
Courgettes zijn zó lekker om te verwerken, juist omdat ze best neutraal van smaak zijn.
Jam van maken is leuk, ik ga het onthouden.
Mooie deken, een prachtig cadeau voor je kleinzoon!
Je bent weer ijverig geweest, eet smakelijk!
Je hebt de smaak om dekentjes te haken te pakken hé Ineke
Zo lekker zelfgemaakte jam .... smakelijk
Nog een fijne maandag en start van de week ... liefs Valerie ♥
Een reactie posten